Blog in conservare. M-am mutat la KISHINIOV.

Bucureştiul din 1869 în acuarelele lui Preziosi

În 1863 la Londra era inaugurată prima linie de metrou din lume. Câţiva ani mai târziu, în 1869, pictorul Amedeo Preziosi surprindea în acuarelele sale un Bucureşti rural.

 

Blog in conservare. M-am mutat la KISHINIOV.

7 păreri la “Bucureştiul din 1869 în acuarelele lui Preziosi

  1. Radu

    Am impresia ca acestea nu-s originale ci litografii DUPA acuarele, in tiraje mai mari, menite a fi vandute. Cred ca sunt si mai târzii decât epoca originalelor. Si nu cred ca Amedeo Preziosi era chiar socat de Principatele Unite caci umblase si prin Orient, el fiind maltez. E drept ca la LOndra se construia primul metrou din lume, dar economia Londrei ajunsese la un grad de dezvoltare care facea necesara aparitia unui tren subteran. Ceea ce nu era cazul Bucurestilor. Poze din aceeasi epoca, ba chiar mai vechi (dar fotografii!) intalnim la Carol Szathmari, bun amic al lui Preziosi.

  2. Marian

    Se pare ca si pe atunci erau multe „palarii negre cu boruri late” prin Bucuresti … 🙂

  3. Aurelian

    Imaginile nu sunt originale . Detin si eu doua tablouri care reprezinta Tipuri de Preziosi si Biserica Sarindar .Si ale mele sunt copii se pare din aceia-si perioada .Intradevar , Radu are dreptate .Amedeo Preziosi nu era socat de Principatele Unite , dar a ilustrat cateva imagini , probabil reprezentative pentru el .Inaugurarea metroului Londonez era un eveniment la care locuitorii principatelor unite nu cred ca se gandeau .Diferenta intre noi si Britanici , intre felul nostru de a fi , intre civilizatiile noastre , este si probabil va ramane destul de mare .Ei gandesc , ca un fost mare imperiu, se comporta ca niste oameni ce li se cuvin totul ,iar noua, inca ne este frica si de umbra noastra..Toata stima domnule George Damian pentru articolele scrise !

  4. Ionita Marian

    Comparatia cu insularii este suferficiala; conditiile de dezvoltare sunt cu totul diferite. Si acum insularii isi conserva cu mare pricepere privilegiile. Insa, pana sa-si construiasca metroul (bravo lor, nu zic nu) cam jefuisera ceva natii, nu putine. Si acum sunt „amestecati” intr-o multitudine de conflicte mondiale. Cel mai semnificativ caz contemporan fiind Diana. Va intreb insa: Stiati ca in razboiul pentru independenta pe care l-au purtat inaintasii nostri, englezii au furnizat turcilor carabine cu repetitie „Peabody”, in timp ce Armata Romana avea un armament invechit ? Va las pe dumneavoastra sa judecati. Ceea ce trebuie sa stiti este insa, ca sunt extrem de conservatori (dpdv personal:neprieteni). In viziunea lor, noi sigur facem parte dintre „inferiori”. Oare !?! In ceea ce priveste Pretziosi, acesta a fost angajat de catre Carol I sa-i imortalizeze domnia, si a facut-o foarte bine; desigur, „uneori” l-a cam preamarit pe C I. Deh !… el platea. Insa picturile realizate de el sunt nepretuite. Va rog sa nu uitati ca, in acea perioada de timp, in idepartatul de Weast cawboy-ii trageau cu Colt-uri si cautau aur. Nu aveau metrou.

  5. Nautilus

    Bucureştiul arată oriental fiindcă ERA oriental, acuarelele Istanbulului din acea perioadă sunt suspect de asemănătoare.

    Cam toate organizaţiile politice care au avut puterea de decizie între 1859-1914 şi mai apoi 1917-1939 au făcut tot posibilul pentru a împiedica o dezvoltare tehnologică rapidă a ţării fiindcă asta ameninţa relaţiile sociale şi familiale tradiţionale, caracterul conservator al societăţii, care asigura puterea lor. Erau într-o dilemă, fiecare şef politic era foarte bine intenţionat, ar fi vrut să dezvolte o economie industrială modernă, dar pentru asta trebuia să dea înapoi el însuşi în faţa celor care ar fi făcut carieră în ea şi să împartă puterea cu ei.

    În zilele noastre, fiindcă lumea s-a civilizat şi nu se mai luptă cu tunul ca la 1907, lupta se poartă cu pixul, tastatura şi metodele legale, dar conflictul e tot acolo…

Comentariile nu sunt permise.